FERMENTE LAHANA – SAUERKRAUT TANITIMI VE FAYDALARI

Önemli bir probiyotik olan Sauerkraut, önemli bir bağışıklık sistemi güçlendiricisi ve bağırsak florası onarıcısıdır!

Sauerkraut terimi Almacadan gelir, karşılığı ekşi ot veya ekşi lahanadır. Sauerkraut, özellikle Doğu ve Kuzey Avrupa ülkeleri halklarının yüz yıllardır hastalıklardan korunma ve değerli besinleri aldıkları bir fermente üründür.

PROBİYOTİK BESİN - SAUERKRAUT

Bağırsağın Gençlik Pınarı Sauerkraut sadece Kuzey’in soğuklarında kuvvet verici bir besin değil, aynı zamanda da sağlıklı.

Bir probiyotiğin sahip olması gereken tüm özellikler Sauerkraut’ta mevcut.

Tıbbi Etkisi: Antitoksik, karminatif (midevi) ve gaz söktürücü.

Tarihte Sauerkraut Kullanımı: Fermente beyaz lahananın şifası 2000 yıl önce Hipokrat tarafından biliniyor ve sağlık için tüketimi önerilmiş. Yetersiz beslenme sonucu, C vitamini eksikliğinde oluşan skorbüt hastalığı tedavisi (eskiden denizcilerde sık rastlanırmış).

FERMENTE LAHANANIN (SAUERKRAUT) FAYDALARI

- Besin maddelerinin işlenmesi ve toksik maddelerin dışarı atılmasını sağlar.

- Bağışıklık sisteminde önemli rol oynar, genel sağlığın temelini oluşturur.

- Sağlıklı bir bağırsak florası oluşumuna katkı sunar.

- İmün sistemi güçlendirir ve hastalıklardan korur.

- Mevcut hastalıkların daha kolay iyileşmesini sağlar.

- Soğuk algınlığından ve gribal enfeksiyonlardan korur.

- Vitamin ve mineral ihtiyacını karşılar.

Obezite, tansiyon, diyabet, kolestrol ve diğer medeniyet hastalıklarından korunma, hatta bu hastalıkların iyileşmesine fayda sağlama.

Cilt Sağlığına olumlu etki:

Hücre yaşlanmasını yavaşlatma, cilt için gerekli vitaminleri sunma. Bağırsak temizliği sürecinde bazı toksinlerin cilt üzerinden dışarı atımı: Gözenekler açılır ve beden kokusu olumlu yönde değişir!

TÜKETİM ÖNERİSİ

Bağışıklık sistemi veya bağırsak florası zayıflığı sebepli sık hastalanan kişilerin belli bir süre diyet programı olarak her gün bir posiyon tüketebilir.

Genel olarak sağlığı korumak amaçlı kış mevsimi veya geçiş dönemlerinde güçlendirici besin olarak günlük tüketilen her öğün esnasında tüketilebilir.

Salata veya garnitür olarak soğuk tüketilebildiği gibi çok hafif ısıtılarak vücut ısısında tüketilmesi önerilir; araştırmalara göre besin değerleri bu formda en yüksek oranda alınıyor.

Çorba veya katı yemek yapılarak pişirilerek tüketilebilir.

Günlük miktar kişinin arzusuna göre değişebilir. Kişi deneyerek kendi tüketim miktarını belirlemeli. Ancak bir öğünde çok miktarda tüketilirse, bağırsakların hızlı çalışacağını bilmekte fayda var.

Şaduman Karaca bu gıda takviyesi değerindeki besini orijinal Alman üretim yöntemine sadık kalarak sadece organik beyaz lahana ve çok az miktarda kaya tuzu kullanarak üretmiştir.

Afiye Şifa Olsun!